اینها اصول اولیه طراحی من هستند. میدانم کامل نیستند اما مفید بودند. از آنجایی که تمرکز من بر یادگیری در مورد فرآیند طراحی بود، به جای تلاش برای ساخت یک بازی بزرگ با تعداد زیادی مؤلفه و قوانین، روی سادگی و باز بودن تمرکز کردم. این اصول بخشی از آن رویکرد را منعکس میکند.
بازیکنان
اغلب، بازیکنان بر اساس سنشان تعریف میشوند که کافی نیست. سن ممکن است تقریبی از قابلیتهای شناختی به ما بدهد، اما چیز زیادی درباره علایق، عادات و انگیزههای بازیکنان به ما نمیگوید. آنچه ما باید بدانیم این است که چگونه بازی در زندگی آنها جا میگیرد. آنها در مورد آن چه میدانند و چه چیزهایی احساس میکنند مهم هستند. گاهی اوقات مخاطب از قبل توسط یک ناشر یا بازار تعریف میشود. گاهی اوقات ما میتوانیم تعیین کنیم که میخواهیم مخاطب بازی ما چه کسانی باشند. در هر صورت، کسانی که ما برای آنها طراحی میکنیم، منبع بسیاری از محدودیتها و اطلاعات طراحی خواهد بود. مخاطب بازی برای ما یک الزام است و نه یک تصمیم و باید در اصول طراحی رعایت کنیم.
حدود بازی و سایر محدودیتها
این موضوع را در قسمت آینده بحث خواهیم کرد.
منبع:
A board game design process: Defining the game and its scope | by Diego Beltrami | UX Collective (uxdesign.cc)
شما تا به حال بازی طراحی کردهاید؟ این مطلب را دوست داشتید؟ خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید.