گفتگوی رادیویی مدیران خانه خلاق و نوآور دانادل با موضوع کودکان و فرهنگ بنیان ها در رادیو گفتگو

  • admin
  • 07 تیر 1402
  • بدون دیدگاه

قسمت هفتم برنامه فرهنگ‌ بنیان (ساحت) با موضوع: کودکان و فرهنگ بنیان‌ها، نیاز کودکان، شناخت کودکان، سلائق، مصرف فرهنگی، رشد اجتماعی، رشد شخصیتی از رادیو گفتگو پخش شد.

در این برنامه حامد تأملی، مدیر خانه خلاق و نوآور دانادل، نسرین قرائی، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی و مدیر محتوایی خانه خلاق و نوآور دانادل  و یوسف مولودی، روان شناس و پژوهشگر حوزه آسیب های اجتماعی به ارائه نظرات خود پرداختند.

در بخشی از این گفتگو حامد تأملی به این موضوع اشاره داشت که فرهنگِ غنی ایرانی باید با نگاهی كودك محور مورد توجه قرار گیرد و حتی می‌بایست برداشت‌هایی كودكانه از بازتولیدِ آثارِ ناظر بر شاهنامه داشته باشیم.

حامد تاملی با حضور در برنامه ساحت رادیو گفت وگو با بیان اینكه شخصیت كودك تا ۹۰ درصد در سنین ۶ یا ۷ سالگی شكل می‌گیرد، اظهار كرد: این مسئله موضوع كودك را پر اهمیت می‌كند ولی متاسفانه توجه به كودكی ناشی از برداشت‌های مدرن است. در فرهنگ گذشته دنیا و حتی كشورمان چندان به مقوله كودكی اهمیت داده نمی‌شد و كودكان عموما بدین منظور تربیت می‌شدند تا سنینِ بزرگسالیِ خوبی را طی كنند و اصلِ قضیه زندگی انسان در حوزه بزرگسالی تعریف می‌شد.

وی در پایان این گفتگو به كلام حضرت امیر(ع) اشاره كرد كه می‌فرماید كودكان شما به زمانه خود بیشتر شبیه هستند تا به پدرانِ خود! از این رو ورای این كه اعتقاد داریم تربیت در بستر خانواده شكل می‌گیرد، باید دانست كه خانواده‌ها صرفا تعیین كننده همه امور برای كودك نیستند و جامعه همسالان و محیط پیرامونی و محصولات فرهنگی در این راستا نقش دارند.

لینک پخش از رادیو گفت و گو:

 http://radio.iranseda.ir/timeArchivePart/?VALID=TRUE&ch=29&ti=22:00&d=2023/6/28

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *