حامدتأملی در نشست تخصصی تولیدکنندگان اسباب‌بازی از واردات 90 میلیون دلاری اسباب بازی قاچاق به کشور خبر داد

  • admin
  • 24 آبان 1400
  • بدون دیدگاه

حامد تأملی در نشست انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی اظهار داشت: سال 95 که از سوی ستاد مبارزه با قاچاق آمار واردات اسباب بازی قاچاق اعلام شد 45 میلیون دلار بر مبنای کشفیات اعلام شد، البته بخشی مربوط به کم اظهاری و بخشی واردات قاچاق بود. برآورد می‌شود واردات قاچاق اسباب بازی اکنون به حدود 90 میلیون دلار افزایش یافته و شاهد آن این است که در مراکز تجاری مغازه‌های فراوانی می‌بینید که اسباب بازی وارداتی و خارجی در آن عرضه می‌شود.

وی افزود: اسباب بازی دارای یک زنجیره ارزشی از ایده، طراحی تا تولید و ترویج است که در قالب چهار زنجیره متصل به هم هستند. انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی که راه‌اندازی شده فضایی برای فعالیت دانشجویی و استارتاپی در آن فراهم شده و رویدادهای خوبی برای طراحی اسباب بازی انجام شده است که این انجمن به عنوان داور در این رویدادها ظاهر شده است.

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی تأکید کرد: اسباب بازی یک کالای فرهنگی است و باید با آن برخورد صنایع فرهنگی انجام شود گرچه در تولید آن طراحی، تکنولوژی و مواد اولیه مطرح می‌شود و به خاطر تنوع انواع سبک‌ها در تولید اسباب بازی به کار گرفته می‌شود اما در توزیع و شبکه فروش مشکل داریم.

برای مطالعه متن کامل این نشست تخصصی به لینک زیر مراجعه نمایید:

 https://www.farsnews.ir/news/14000824000860/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *