اولین گفتگوی پیش‌رویداد ستاپ با حضور مدیر خانه خلاق و نوآور دانادل

  • admin
  • 19 آبان 1402
  • بدون دیدگاه

اولین گفتگو از سری گفتگوهای پیش رویداد ستاپ، روز پنجشنبه هجدهمین روز از آبان ماه با حضور حامد تأملی مدیر خانه خلاق و نوآور دانادل در نوپیا برگزار شد. در این گفتگو سید امیرحسین میردامادی، دبیر محتوایی رویداد یارستان کودکستان و حسین حق پناه، معاون کودک و نوجوان مجموعه تبیان نیز حضور داشتند.

موضوع اصلی این گفتگو، نقش آفرینی کسب و کار‌های مردمی در تحول نظام تعلیم و تربیت بود و هر یک از متخصصین در این حوزه نظرات خود را بیان داشتند و جوانب مختلف این موضوع بررسی شد.

حامد تأملی در این گفتگو بیان داشت: کسانی که وارد این عرصه می‌شوند، عمدتا دغدغه تعلیم و تربیتی دارند و صرفا نگاه بیزینسی ندارند. اگر دغدغه مند نباشند ورود نمی کنند.
من با تجربه‌ای که داشته‌ام از برقراری ارتباط ناامیدم. ما وجه مشترکمان با ساختار رسمی فقط مخاطب مشترک است.باید موازی پیش برویم و به دنبال حل مسأله ها بربیایم.ساختار رسمی در ایجاد راه حل‌ها و ارائه راه‌حل‌ها عقب افتاده است، و از تغییراتی که در دنیا رخ می‌دهد عقب افتاده است. وقتی با هوش مصنوعی مواجه می‌شویم،وقتی با حجم فرهنگ کره‌ای مواجه می‌شویم و نمی دانیم چه کار کنیم، این‌ها در تعلیم و تربیت ما اثر گذار است.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان توقعی از ساختار این چنینی داشت؟ راه حل این موضوع چیست؟ گفت: یک مجموعه جزیره‌هایی که بتوانند راه حل بدهند برای این مسائل. و این هنر آموزش و پرورش است که بتوانند از این ها استفاده کند.

رویداد ستاپ هر ساله با حضور ایده‌پردازان و صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت و با هدف شناسایی و حمایت از ایده‌ها در جهت رفع مسائل و مشکلات آموزش و پرورش به همت خانه خلاق و نوآور ستاپ برگزار می‌شود. امسال، خانه خلاق و نوآور دانادل نیز به عنوان یکی از حامیان این رویداد، در کنار برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این رویداد قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *