علاوه بر این، در طول تحقیقات به جزئیات کوچک زیادی برخوردم مانند سیارکها، هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر چیزهای طعمدهنده این ژانر. اصول اولیه هسته اصلی را تشکیل میدهند و این بسیار مهم است، اما جزئیات، چشمکهای کوچک و حتی چند کلیشه چیزی است که در نهایت تجربه را شکل میدهد و آن را معنادار میکند و تاثیر احساسی قوی به بازیکن میدهد. رویکرد دیگر میتواند در مورد جدا شدن از آنچه مورد انتظار است و ارائه یک دیدگاه جدید باشد اما این کار کمی پیچیدهتر است.
یکی دیگر از منابع مهم اطلاعاتی که باید بررسی شود، بازیهای دیگر هستند. به عنوان مثال، من «به جنگ ستارگان: آرمادا» نگاه کردم، دفترچه قوانین «لویاتان» را مطالعه کردم و به چند بازی دزدان دریایی نگاه کردم. بازیهای مشابه به شما میگویند که چگونه طراحان دیگر به موضوع مشابهی نزدیک شدهاند.