جلسه ارائه اختصاصی طرحهای نوین فرهنگی با محوریت گردشگری خانواده با حضور حسن میثمی مدیرکل روابط عمومی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، عذرا عزیزی و فاطمه بنیادی داوران وزارت میراثفرهنگی برای ارزیابی معیارهای توسعهای در تولید محتوای گردشگری، سید امیر آقایی دبیر رویدادهای فرنو، علیرضا مهدویراد و حامد تاملی داوران خانه خلاق و نوآور دانادل در سالن فجر وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برگزار شد.
میثمی با تاکید بر اهمیت تولید محتوا در حوزه گردشگری، بیان کرد: برای رونق گردشگری و صنایع وابسته آن نیاز جدی به تولید محتوای دیجیتال در دو بخش گردشگری داخلی و ورودی وجود دارد.
وی برای تولید محتوا به دو چالش محدود بودن منابع مالی و انسانی و کیفیت پایین محتواهای تولیدی اشاره کرد و افزود: باید به راهکارهایی برای ارائه ایدههای نو اندیشید که این جلسه فرصتی مناسب برای ارائه چنین ایدههایی است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی این جلسه را گام اولیه برای طرح ایدههای نو در تولید محتوای گردشگری عنوان و ابراز امیدواری کرد که ادامه این راه در آینده منتج به گامهای بلندتری شود.
تولید محتوا بر اساس توزیع سفر و طراحی محور گردشگری در ذهن مخاطب
در ادامه عزیزی با ارائه پیشنهادهایی به ایدهپردازان تمرکز روی تقاضا برای سفر را ارجح به عرضه دانست و افزود: محتواهای تولید شده باید به تحریک تقاضا و توزیع سفر در فواصل و اماکن مختلف کمک کند. همچنین محتواهای تولیدی باید به طراحی یک محور گردشگری در ذهن مخاطب براساس انگیزه شخص بینجامد.
وی توزیع سفر را جزو اولویتهای حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود : تلاشمان این است که بتوانیم طرحهای ارائه شده را به سمت سیاستهای کلان و اولویتها ساماندهی کنیم.
عزیزی همچنین مردم و سبک زندگی ایرانیان را یکی از مهمترین جاذبهها برای گردشگران خارجی دانست که تمرکز روی آن میتواند به رشد گردشگران خارجی کمک کند.
توجه به گردشگری موضوعی در طراحی بازیها
تولید محتواهای مربوط به کودک مبتنی بر پژوهش و مولفههای تربیتی یکی دیگر از نکات مورد اشاره در این جلسه بود.
توجه به حوزه بیزینس و همکاری با ذینفعان گردشگری، توجه به گردشگری موضوعی و طراحی بازیها با تمهای مختلف گردشگری در مراحل متمادی، استفاده از فضای اقامتگاهها و بومگردیها برای بازیها پیشنهادهایی بود که از سوی داوران وزارتخانه مطرح شد.
۱۲ طرحی که برگزیدگان رویدادهای فرنو ارائه کردند
در ادامه برگزیدگان رویدادهای فرنو در پنج حوزه تخصصی طراحی شخصیت، بازی، اسباببازی و عروسک، نوشتافزار، بازیهای ویدئویی و کتاب تعاملی، پویانمایی و وب سریز به ارائه طرحهای خود پرداختند.
گروه تولید بازی و اسباببازی فندقی، انیمیشن زاده خاک، کتاب تصویری فرانک و مرغ آمین، کتاب تصویری سفر به کودکی مشاهیر ایران، انیمیشن و بازی رایمون و روجا، انیمیشن ایرانگرد، بازی در فضای AR و در مجموعه خانههای تاریخی تبریز توسط گروه آرکید، تلفیق بازی و گردشگری و طراحی بازی محیطی توسط گروه بازیگرذی، انیمیشن شیردال، بازی رومیزی جهانگردان، بازارپردازی از طریق ابزارها و مدیومهای مختلف با رویکرد جاذبههای گردشگری، مجموعه داستان، عروسک و بازی خاشوک و افسانههای گمشده کلیلی مواردی بودند که در این جلسه ارائه شدند و پیشنهادهایی از سوی داوران برای اجرای هرچه بهتر و در راستای اولویتها و نیازهای حوزه گردشگری مطرح شد.