نشست فعالان برتر کسبوکاری حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به میزبانی دفتر بازارپردازی فرهنگی در ادامه رویداد پیوند فرهنگی فرنو و با نگاه به توسعه کسبوکارها در حوزه میراث فرهنگیوگردشگری برگزار شد.
پیش از این نشست فعالان کسبوکاری این حوزه ایدههای کسبوکاری خود را در رویداد فرنو ارائه کرده بودند و طرح آنها نیز ذیل موضوع ترویج گردشگری و گردشگری خانواده مورد توجه خانه خلاق دانادل از سویی و وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از سوی دیگر قرار گرفته بود، در مجموع در این فرایند ۱۵ طرح ارائه شده بود، طرححایی مثل فندوقی، آرکید، رایمون و راجا، تایم پورت، سی وسه پل، طوبی تمنی، رزتحریر، خاشوک، شاماران و آرتان هنر که همگی ارزیابی شده و مورد توجه قرار گرفتند و پیشنهادهایی هم برای بهبود طرح خود دریافت کردند. سپس به میزبانی دفتر بازارپردازی فرهنگی و مشارکت دو مجموعه خانه خلاق دانادل و وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی این طرحها با سه شاخصه بررسی شدند:
۱- شاخص مضمونی، اینکه این طرحها چقدر از نظر محتوا به موضوع مورد نظر نزدیک هستند
۲- چقدر محصول مورد نظر عملی و قابل استفاده است
۳- چقدر طرح مورد نظر قابلیت کسبوکار دارد
وزارت گردشگری و میراث فرهنگی هم شاخصه توانمندی را نیز به این شاخصهها افزوده بود.
پس از بررسی ۵ طرح از این طرحها، برتر شناخته شدند که اسامی این ۵ طرح به قرار زیر است:
فندوقی
آرکید
رایمون و راجا
بازیگردی
سی وسه پل
این طرحها در نشست رو سهشنبه ۶ اردیبهشت، به میزبانی دفتر بازارپردازی فرهنگی و خانه خلاق دانادل حضور یافتند. در این نشست دفتر بازارپردازی فرهنگی و خانه خلاق دانادل پیشنهادات خود را برای پیشرفت کسبوکار آنها ارائه کردند و قرار شد زنجیره بازارپردازی این ۵ طرح نیز شکل بگیرد. در ادامه وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بستههای حمایتی خود را در این زمینه به طرحهای برتر اعلام خواهد کند.