حامد تأملی در گفتگو با خبرگزاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: اید به صنعت اسباب‌بازی نگاهی فرهنگی داشت چراکه نقش اساسی در شکل‌گیری مهارت‌ها و نگرش‌های کودکان دارد.

  • admin
  • 04 اردیبهشت 1398
  • بدون دیدگاه

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و روابط بین‌الملل کانون، حامد تاملی، پژوهش‌گر، طراح و تولیدکننده اسباب‌بازی درباره رویداد ملی «ایده آزاد» در اسباب‌بازی اظهار کرد: در مرحله نخست برای این‌که یک ایده خوب ایجاد و پرورش یابد و به مرور زمان تبدیل به یک محصول یا خدمت و سبب شکل‌گیری کسب و کار، همچنین در رونق تولید نیز موثر واقع ‌شود؛ لازم است گروهی قوی شکل گرفته تا بتوان نیاز مخاطبان و مشتریان را پاسخ داد.

وی افزود: رویداد ملی ایده‌آزاد در اسباب‌بازی، امکانی را فراهم کرده تا طراحان و علاقه‌مندانی که به نحوی ایده‌ای در این زمینه دارند، شناخته شوند و تلاش شده با رویکرد و داوری مناسب، برترین ایده‌ها بر اساس ویژگی که مشخص شده به تولید نهایی برسد بنابراین ایده‌هایی را قصد دارند انتخاب کنند که بر اثر تجربه‌هایی که در صنعت وجود دارد مطمئن شوند که به یک محصول مناسب و تجاری‌سازی شده می‌رسد.

این پژوهش‌گر، طراح و تولید کننده اسباب‌بازی خاطرنشان کرد؛ در ابتدا ایده باید ارزشمند باشد به این معنا که بتوانیم آن را تبدیل به یک محصول فرهنگی کنیم و افراد بابت آن هزینه پرداخت کنند. همچنین یکی از اهداف رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی مبنی بر این است که ایده‌هایی انتخاب و در کنار مربی‌گری مناسب قرار گیرند تا بتوانند به یک خدمت مناسب تبدیل شده و خانواده‌ها برای کودکان و نوجوانان خود این ایده‌ را به صورت اسباب‌بازی‌ تهیه کنند.

وی با بیان این‌که اسباب‌بازی جزو نیازهای اساسی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود، گفت: اسباب‌بازی جزء ابزارهای جدی آموزش است چراکه مهارت‌ها و نگرش‌های کودکان و نوجوانان را شکل می‌دهد. اما متاسفانه در جامعه، به صنعت اسباب‌بازی نگاهی صرفا تجاری داریم و به عنوان یک کالای لوکس در نظر گرفته می‌شود در صورتی که این محصول کاملا فرهنگی است.

برای مطالعه متن کامل این گفتگو، به لینک زیر مراجعه نمایید:

 https://www.kanoonnews.ir/news/287497/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *