جلسه دوم هیئت رئیسه بنیاد بازارپردازی فرهنگی ایران با حضور اعضای بنیاد برگزار شد

  • admin
  • 21 اسفند 1401
  • بدون دیدگاه

جلسه دوم هیئت رئیسه بنیاد بازارپردازی فرهنگی ایران با حضور اعضای بنیاد برگزار شد

جلسه دوم هیئت رئیسه بنیاد بازارپردازی فرهنگی ایران روز شنبه 20 اسفند1401 با حضور اعضای بنیاد شامل مدیران عامل و نمایندگان مجموعه های فرهنگ‌بنیان از جمله حامد تاملی مدیر خانه خلاق و نوآور دانادل و دبیر و کارشناسان قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی در اتاق جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور در قالب صبحانه کاری از ساعت 7:40 الی 10:40 برگزار گردید.
 در ابتدای جلسه سعید ترخانی، عضو کارگروه اجرایی و مدیر مجموعه تکم‌فیلم به شرح و بررسی پیشنهادات کارگروه اجرایی در راستای ارائه طرح‌های اقتصادی پرداخت و اعضا هر یک نقطه نظرات خود را بیان کردند. در ادامه اعضا به بررسی وضعیت ماهوی بنیاد پرداختند و نظرات و پیشنهاداتی در خصوص تامین مالی، شکل حقوقی و ساختار بنیاد ارائه نمودند.
در ادامه اعضا در مورد حضور در نمایشگاه کتاب به بحث و بررسی پرداختند و در مورد نوع حضور و نحوه ارائه نقطه نظرات خود را اعلام کردند. پس از گفتگو و بررسی چالش های پیش روی حضور در نمایشگاه کتاب، این موضوع به رای گذاشته شد و مصوب شد اعضا در یک قالب یک مجموعه یکپارچه و مستقل در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب به ارائه کتاب های شخصیت‌محور پرداخته و مجموعه ایلیا به نمایندگی از بقیه اعضا پیگیری طراحی مدل و نحوه تعامل با مدیریت نمایشگاه کتاب را به عهده گرفت.
در پایان جلسه در مورد تم پارک و شهرک سرگرمی خانواده قم گفتگو شد که اعضا توافق کردند تا مجموعه ایلیا و ایلسا به نمایندگی از مجموعه ها به طراحی این شهرک سرگرمی و تم پارک و اجرای آن بپردازند و اعضای بنیاد حضور فعالانه در این عرصه داشته باشند. در خلال این مبحث گفتگویی پیرامون فرهنگسراهای تهران و همکاری مجموعه‌ها با فرهنگسراها شد که مقرر گردید  مجموعه ایلسا به نمایندگی از بنیاد جهت گفتگو با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای تنظیم جلسات ارائه‌ها اقدام کند و جناب دیانتی، هم‌بنیانگذار مجموعه رضوان و دبیر کارگروه اجرایی بنیاد جهت بررسی ظرفیت مجموعه‌ها و نوع ارائه هایشان بررسی و جمع‌بندی ارائه دهد.
در جمع بندی مجموعه ایلسا ماموریت یافت راجع به ساختار حقوقی، پیش‌نویس هایی را ارائه دهند و در بحث طراحی؛ گرافیک گزارش‌ها  و … را به عهده گیرند.